|
Kişilerin duygu ve düşünce eğitimini sağlayan en etkili süreç, erken çocukluk evresinden başlayarak kurulan kitap-çocuk etkileşimidir. Bu etkileşimin görsel ve işitsel uyaranlarla çeşitlenmesi çocuklara; bilişsel, duyuşsal, toplumsal ve kişilik gelişimi açısından yeni yaşantılar edinme olanakları yaratmaktadır. |
|
|
Sempozyumdan çağdaş gelişmeler ışığında, bilimsel düzlemde, ülkemizde çocuk ve gençlik edebiyatının bugünkü durumunun saptanması, sorunlarının belirlenmesi ve belirlenen sorunlarına çözüm önerilerinin oluşturulması amaçlanmaktadır. Öte yandan, çocuk ve gençlik edebiyatının, yazar ve çizerlerin bakış açısıyla değerlendirilmesi; gerçekleştirilecek oturumlarda yazar ve çizerlerimizin çocuk ve gençlik edebiyatı odaklı bakış açılarını, savlarını, yaşantı ve deneyimlerini katılımcılarla paylaşmaları beklenmektedir. |
|