KATILIMCILAR  
No
Ad Soyad Bildiri Başlığı
1
Adnan BİNYAZAR Çocukluğun Yazına Yansıtılması
2
Adnan TÖNEL  Çocuğun Gelişim Sürecinde Çocuklar İçin Yaratılan Müzik Türlerinden Ninninin Yeri ve Önemi
3
Ahmet ÇEBİ Küçük Prens’te Eğitbilimsel Göstergeler
4
Ahmet GÜNEYLİ Kıbrıs Türk Çocuk Masallarının Eğitsel Özelliklerine Genel Bir Bakış
5
Ahmet ŞİMŞEK Türkiye’deki Sosyal Bilgiler Öğretimi Alanı Çocuk Edebiyatı Ürünlerinden Yararlanma Bağlamında Çağdaş Dünyanın Neresindedir?
6
Ali Turan GÖRGÜ Masalların Çocuğun Bilişsel ve Duyuşsal Gelişimine Katkısı
7
Alp ÖZEREN Çocuklar İçin Yaratılan Müzik Yapıtlarının Toplumsal Müzik Bilinci ve Dil Gelişimi Açısından Rolü ve Önemi
8
Arzu YETİM Erol Büyükmeriç’in Midas’ın Serçe Parmağı Adlı Romanında Mitolojik Unsurlar
9
Ayfer Gürdal ÜNAL   Macau İzlenimleri
10
Ayhan ÖZER Çocuk Kitaplarındaki Resimlerin “Çocuğa Göre”liği
11
Ayla ÇINAROĞLU  Türk Çocuk Yazınında Dünden Bugüne Sorunlar, Gelişmeler ve Beklentiler 
12
Aysel GÜRMEN   Küreselleşme Sürecinde Türk Çocuk Yazını
13
Aysun EYDURAN  Klasik Türk Edebiyatına Çocuğun Yansıması
14
Ayşe OKVURAN, Ezel TAVŞANCIL, Ayşe Ç. İLHAN, Ankara’daki Çocuk Tiyatrolarının ve Drama Gösterilerinin Değerlendirilmesi
15
Ayşegül YARPUZLU  Sağlık Eğitiminde Engellilik Teması ve Bilim Kurguda Yarı İnsan-Yarı Makine Karakterler
16
Aytekin KESKİN Dil-Kültür İlişkisi ve Okuma Kültürü-Koşullanma ve Öğrenme Sorunsalı
17
Aytül AKAL Çocuk Kitaplarının Liderlik Eğitimine Katkısı
18
Aziz ÖZDEMİR Çocuğun Gelişim Süreci İçinde Kilin Yeri ve Önemi
19
Bahar GÖKLER  Çocukta Dil Gelişimini Etkileyen Etmenler
20
Bayram  AŞILIOĞLU Çocuklarda Okuma Alışkanlığının Geliştirilmesi Açısından Yeni İlköğretim Türkçe Programının Değerlendirilmesi
21
Belma TUĞRUL ATİK, Nihan FEYMAN Çocuklar İçin Hazırlanmış Resimli Kitaplarda Kullanılan Temalar
22
Betül ÖZÇELEBİ Çatalhöyük Öyküleri’nde Uygarlık Tarihinin Yapılandırılışı
23
Bülent YILMAZ , Ayşegül AKSAÇLIOĞLU,  Çocukların Televizyon İzleme ve Bilgisayar Kullanımlarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Etkisi
24
Canan ASLAN  Yazınsal Nitelikli Çocuk Kitaplarının Çocuğun Gelişim Sürecindeki Yeri
25
Çetin ÖNER Horoz Öyküsünden "Dünyanın Bütün Kedilerine"
26
Dinçay KÖKSAL, İffet AKSOY TOKGÖZ  Avrupa İlköğretim Programlarında Yaratıcı Yazın Çalışmalarının Yeri ve Yaratıcı Düşünce Gelişimine Etkileri
27
Elif E. KÜÇÜK  İlköğretim II. Kademe Türkçe Ders Kitaplarındaki Düz Yazı Metinlerindeki İletilerin, Kohlberg’in Ahlak Gelişimi Kuramı Çerçevesinde Değerlendirilmesi
28
Elif KONAR Çocuk Gelişiminde Kitabın Önemi
29
Emin ÖZDEMİR “Mutlukent’in Yöneticisi”nin Yaradılış Öyküsü
30
Erol BÜYÜKMERİÇ  Midas'ın Serçe Parmağı'nın Yaradılış Öyküsü
31
Esra LÜLE  Sevim Ak’ın Çocuk Dünyası
32
Evren KARATAŞ,  Hatice Fırat  Gülten Dayıoğlu’nun Çocuk Romanlarında Fantastik Öğeler
33
Ezgi YILDIZ KÜÇÜK “Nasıl Bir Gelecek İstiyoruz?” Sorunsalında Çocuk Tiyatrosu
34
F. R. Işık BİNGÖL  “Kültür Varlıkları Bilinci”nin Çocuklara Resim Yoluyla Kazandırılması
35
Fahrettin BOZDAĞ  Çocuk Kitaplarında Sistematik Yayın Sorunu ve Çözüm Önerisi
36
Ferit AVCI Geçmişten Günümüze Çocuk Kitaplarında Resimleme
37
Fesun KOŞMAK  Çocuk Kitaplarında ve Medyada Yer Alan Şiddet Öğelerinin Çocuğa Etkisi
38
Figen ZİVTÇİ  Çocuk Kitaplarında Kahramanın Yeri ve Önemi
39
Gökçe TOSUN Sevim Ak’ın “Az Buçuk Teo” Adlı Çocuk Kitabındaki Kahramanların Özdeşim Öğesi Olarak İrdelenmesi
40
Gül CELKAN Çocuk Edebiyatının Çocuk Gelişiminde Önemi ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti İlköğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerin Okuma Alışkanlıkları
41
Gülsüm CENGİZ  Yazın Ustalarımızın Çocuk ve Gençlik Yapıtları Üzerine Değerlendirme
42
Gülsüm UÇAR Aşkın Güngör’ün “Düşler Diyarı”nda Evrensel Değerler Eğitimi
43
Gültekin ERDAL  Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları Çocuk Kitaplarının Resimlerine Genel Bakış
44
Güner  KONEDRALI Kıbrıs Türk Çocuk Masallarının Eğitsel Özelliklerine Genel Bir Bakış
45
H. Emel  DİNSEVEN Ülkemizdeki Çocukların ve Gençlerin Okuma Kültürü Edinme Sürecindeki Bazı Temel Sorunları ve Okuma Grupları
46
H. Ömer ADIGÜZEL Yaratıcı Drama ve Çocuk(ların) Tiyatrosu
47
Hacer KILCIOĞLU  Çocuk ve Hayal Kurmak
48
Hasan Hüseyin  KARABAĞ  Çocuk Gelişiminde Çizgi Romanın Etkisi
49
Hasan ERKEK  Çocuk Tiyatrosu, Yaratıcı Drama, Eğitimde Drama, Dramatizasyon: Benzerlikler, Sınırlar, Ayrımlar
50
Hülya YAZICI  OKUYAN Fakir Baykurt’un Çocuk Kitaplarının İçerik, Dil-Anlatım ve Eğitsel Özellikleri
51
Hüseyin ÖZÇELEBİ Çocuk Edebiyatı Eleştirisi Bağlamında Nezihe Meriç’in Çocuk Kitapları
52
İ.Seçkin AYDIN Çocuk Yazınında Mizah Kullanımının Bilişsel, Duyuşsal ve Toplumsal Açıdan Önemi
53
İbrahim İLKHAN, Beyza AKYÜZ İngiliz Dili, Alman Dili ve Türk Dili Edebiyatı Üçgeninde Çocuk Edebiyatının Karşılaştırmalı Konumlandırılması ve Türkiye’deki Çocuk Edebiyatına Köşebent Niteliğinde Bir Eleştiri Modeli Sunumu
54
İbrahim KIBRIS Eleştirel Düşünme Becerisine Katkısı Yönünden Gülten Dayıoğlu’nun Çocuk Romanlarının Değerlendirilmesi 
55
İlker KÖMÜRCÜ Cumhuriyet Dönemi Çocuk Şarkılarının Konuları Bakımından İncelenmesi
56
İpek BÖLER, Sema ALEVGAN, Aytül ŞEKERCİOĞLU, Ömür UYANIK, Yakup ÇELİK Çocuk ve Sanat
57
İsmail KAYA Çocuk Kitaplarındaki Resimlerin Estetik Boyutu
58
Kaya TÜRKAY Nurullah Ataç'ın Görüşüyle Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Eğitimi
59
Kader SÜRMELİ  Masal Kitaplarında Grafik Tasarım Sorunları ve Çözüm Önerileri
60
Kamuran ERONAT Tevfik Fikret’in Şiirlerinde Çocuk ve Gençlik
61
Kelime ERDAL Halide Edip Adıvar’ın Eserlerinde Çocuk Kitaplarıyla İlgili Görüşler
62
Kemal EROL Talip Apaydın’ın Romanlarında Gezi-Gözlem, Araştırma ve Dinleme Yoluyla Öğrenme
63
Levent YILDIZ  İlköğretim Okulu II. Kademe Öğrencilerinin Okuma Sorunları (Aksaray İli Örneği)
64
Leyla UZUN Öğrencilerin Yazılı Anlatım Sürecindeki Metinleştirme Sorunları
65
Mavisel YENER Çocuk Kitaplarının Duygu Eğitimine Katkısı
66
Medine SİVRİ Çocuk Şiirlerinde Öğreticilik Sorunu 
67
Mehmet GÜLER  Yazma Serüvenimden Bir Kesit
68
Mehmet HAZAR Türk Dilinde Çocuk ve Genç
69
Mehmet SEMERCİ Okul Öncesi Eğitimde Çocuk Kitaplarının Beceri Kazandırmaya Etkisi
70
Melek GÜNGÖR    Bilim Kurgu ve Astronominin Çocukların Zihinsel Gelişimindeki Önemi 
71
Mesiha  TOSUNOĞLU, Nuray KAYADİBİ Türkiye’de 2000-2005 Yıllarında Devlet Tarafından Yayımlanmış Çocuk Kitaplarının Biçim ve İçerik Analizi
72
Mesiha, TOSUNOĞLU, Deniz  MELANLIOĞLU Türk Topluluklarında Söylenen Tekerlemelerin Çocuk Gelişimindeki Yeri ve Önemi
73
Mevlüt KAPLAN  Çocuğun Gelişim Sürecinde Dilsel Bir Uyaran Olarak Çocuk Edebiyatının Yeri ve Önemi
74
Mine SOYSAL  Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Uzman Yayıncılık Kavramı
75
Mustafa APAYDIN  Çocuk ve Gençlik Korolarının Toplumun Kültürel Gelişimindeki Yeri ve Önemi
76
Mustafa DOĞDU  Ülkemizde Eğitsel Medyaların İlköğretim Düzeyinde Okuma Kültürü Edinme Sürecine Etkileri 
77
Mustafa Ruhi ŞİRİN  “İlk ve Ortaöğretim Öğrencileri İçin 100 Temel Eser” Türkçe Öğretimi ve Çocuk Edebiyatı
78
Muzaffer İZGÜ Çocuk Yapıtlarımdaki Gülmecenin Kaynağı
79
Müyesser GÜNER  Küçük Prens’le “İnsanlığın Çocukluk Tarihine” Yolculuk
80
Nahit Ümit ÖĞMEL  “Kırmızı Düğmenin Düşü” Adlı Çocuk Kitabının Yaradılış Öyküsü
81
Nazmiye ÖZKAN, Bülent YILMAZ  Çocuk Kitaplarında Dil Sorunları: 1967-1997 Yılları Arasında Durum
82
Necdet NEYDİM Genç Kız Edebiyatındaki Baba-Kız İlişkisine Yansıyan Gelenek ve İdeoloji, Bu Yansımada Kadın Yazarların Tutumu
83
Nermin  KALYONCU, Sadık Burak DAĞLI  Çocuklar İçin Yaratıcı Yazı Atölyesi Çalışmaları:İlk Konumuz Günlükler 
84
Neval ZİVTÇİ  Çocuk Edebiyatı Çevirisinde Kültürel Öğelerin Aktarılması
85
Nevzat Süer  SEZGİN  Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Yayınevlerinden Kaynaklanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
86
Nihal KUYUMCU Çocuk Tiyatrosunda Didaktizmin Boyutları
87
Nilay YILMAZ Çocuk Kitaplarının Türkçe Öğretiminde Kullanılması
88
Nilüfer TAPAN, Necdet NEYDİM İkidilli Çocuk Kitaplarının Kültürlerarası İletişim Bağlamında Alımlanması Üzerine Uygulamalı Bir Çalışma
89
Nur İÇÖZÜ   Dilde, Konuda, Kahramanda Gerçek Nereye Kadar, Kurgu Nerede Başlar?
90
Nuran ÖZYER Ülkemizdeki Gençlik Edebiyatı ve Gençlerin Edebiyatı Tutuş Şekli
91
Nuri OKUTAN  Okuyan Şehir Sakarya
92
Özgen SEZER İlköğretim I. Kademe Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerdeki Değerlerin İncelenmesi
93
Özlem FEDAİ  Tarık Dursun’un K.’nın Çocuk Edebiyatı Alanındaki Eserleri ve Romanları Üzerine Bir İnceleme 
94
Orhan ÖZTÜRK (Açılış Bildirisi) Çocukta Özerklik Duygusunun Gelişimini Etkileyen Etmenler
95
Rasih ERKUL, Hüsniye SEZER , Nalan BAŞÖNCÜL  Çocuk Edebiyatında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
96
Remziye YILMAZ “100 Eser"’in Değer Öğretimi Bağlamında Çocuk edebiyatı Açısından İçerik Analizi (İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı Örneğinde Eleştirel Bir İnceleme)
97
Saadet CEYLAN Resmin Büyüsü
98
Sabahattin ÇAĞIN Zeynel Beksaç’ın Çocuk Şiirleri
99
Safiye AKDENİZ Bir “Masal Metinleri İnceleme Modeli” Önerisi ve Uygulaması
100
Salim KÜÇÜK Çocuk Edebiyatında Kültürel Değerler Açısından Şeker Portakalı ve Fadiş Üzerine Bir Değerlendirme
101
Sedat Sever Çocuk Edebiyatı Öğretimi Nasıl Olmalıdır?
102
Selahattin DİLİDÜZGÜN Çocuklar İçin Üretilen Edebiyat Kitaplarına Farklı Bakış Açılarından Çözümlemeci Yaklaşım
103
Selahattin DİLİDÜZGÜN Çocuk Edebiyatı Eleştirisinin Temelleri ve Türkiye’de Çocuk Edebiyatı Eleştirisi
104
Serpil URAL  Çocuk Edebiyatı Yapıtlarındaki Yaşam Gerçekliği
105
Sevgi ARKILIÇ  SONGÖREN İlköğretimde Çocuk Yazını: Ne Kadar Yer Almakta?-Ne Kadar Yer Almalı?
106
Sevim AK, Seza AKSOY, Nazan İPŞİROĞLU, Zehra İPŞİROĞLU, Mavisel YENER, Oya ADALI, Şeyda OZİL Yaratıcı Okuma Çalışmaları (Yaratıcı Okuma Projesi ve Yaratıcı Okuma Dizisi'nin Tanıtımı)
107
Seyit Battal UĞURLU Yaşar Kemal’in Filler Sultanı Romanında İyilerle Kötülerin Dünyası
108
Seza KUTLAR  AKSOY Çocuk Yazınında Nesnellik
109
Sonnur IŞITAN, Mübeccel GÖNEN Resimli Çocuk Kitaplarının Benlik Kavramıyla İlgili Konuları İçermesi Yönünden İncelenmesi
110
Ş. Dilek BELET, Çiğdem SUNA İlköğretim Öğrencilerinin Çoklu Zeka Alanları ile Okuma İlgi ve Alışkanlık Düzeyleri Arasındaki İlişki 
111
Şükran KARA Narnia Günlükleri ve Ur-Faşizm
112
Şükran OĞUZ İlköğretim Dördüncü Sınıf Türkçe Ders Kitabında Yer Alan Araç Metinlerin Türkçe Öğretim Programı Amaçları ve Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin İçeriksel Özellikleri Açısından Değerlendirilmesi
113
Tülay KUZU Ülkemizde, Çocuk ve Gençlerin Okuma Kültürü Edinme Sürecindeki Temel Sorunlar
114
Tülin TANKUT  Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Çağdaş Yönelimler
115
Türkan KUZU Aytül Akal’ın Masallarıyla Çocuklara Demokratik Yaşam Eğitimi
116
Ufuk BEYAZOVA Çocuk ve Kitap İlişkisi
117
Uğur ÖNER, Zeynep YILMAZ KURT Salinger’da Çocuk ve Aile İlişkileri-Gönülçelen
118
Üstün DÖKMEN, Binnur YEŞİLYAPRAK, Uğur ÖNER Masallarda Terapi-Terapide Masallar
119
Yahya AKYÜZ Çeviri-Uyarlama İlk Çocuk Okuma Kitaplarımızdan Biri: FATİN
120
Yalvaç URAL Başparmak Çocukları “2006” ve Büyük Kuşatma
121
Yasemin AYDOĞAN, Filiz ERBAY  Okul Öncesi Çocuklar İçin Hazırlanan Resimli Hikaye Kitaplarının İçerik Özelliklerinin İncelenmesi
122
Yasemin KILINÇASLAN Görsel Bir Düzenleme Olarak Üç Boyutlu Canlandırma Filmlerin Çocukların Yaratım Sürecine Etkileri
123
Yaşar BODUR,  Müyesser GÜNER İlkgençlik Çağı Yaratıcı Yazarlık Çalışmaları
124
Yusuf ÇOTUKSÖKEN Okuma Etkinliği ve Yazınsal Metinler Bağlamında Yaratıcı-Yaşatıcı Okuma Yöntemi 
125
Yücel   FEYZİOĞLU  Masallar Çocuklar İçin Neden Gereklidir?
126
Z. Canan KARABABA Ders Kitaplarındaki Metinlerin Çocuğa Göreliği
127
Zehra İPŞİROĞLU Aziz Nesin’in “Şimdiki Çocuklar Harika’sından” Şimdiki Çocuklar Hala Harika’ya, Çocuk Yazınında Gülmece ve Taşlama
128
Zehra İPŞİROĞLU Çocuk Yazınında Eleştiri: Çocuklar İçin Yazılan Metinlerin Alımlanması ve Değerlendirilmesi
129
Zehra UNUVAR  Çocuk Tiyatrosu
130
Zekeriya KAYA Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Türsel/Yazınsal Niteliği
131
Zeynel HAYRAN Türkçe Öğretiminde Çocuk Yazının Yeri