|
|
KATILIMCILAR |
|
No |
Ad Soyad |
Bildiri Başlığı |
1 |
Adnan BİNYAZAR |
Çocukluğun Yazına Yansıtılması |
2 |
Adnan TÖNEL |
Çocuğun Gelişim Sürecinde Çocuklar İçin Yaratılan Müzik Türlerinden Ninninin Yeri ve Önemi |
3 |
Ahmet ÇEBİ |
Küçük Prens’te Eğitbilimsel Göstergeler |
4 |
Ahmet GÜNEYLİ |
Kıbrıs Türk Çocuk Masallarının Eğitsel Özelliklerine Genel Bir Bakış |
5 |
Ahmet ŞİMŞEK |
Türkiye’deki Sosyal Bilgiler Öğretimi Alanı Çocuk Edebiyatı Ürünlerinden Yararlanma Bağlamında Çağdaş Dünyanın Neresindedir? |
6 |
Ali Turan GÖRGÜ |
Masalların Çocuğun Bilişsel ve Duyuşsal Gelişimine Katkısı |
7 |
Alp ÖZEREN |
Çocuklar İçin Yaratılan Müzik Yapıtlarının Toplumsal Müzik Bilinci ve Dil Gelişimi Açısından Rolü ve Önemi |
8 |
Arzu YETİM |
Erol Büyükmeriç’in Midas’ın Serçe Parmağı Adlı Romanında Mitolojik Unsurlar |
9 |
Ayfer Gürdal ÜNAL |
Macau İzlenimleri |
10 |
Ayhan ÖZER |
Çocuk Kitaplarındaki Resimlerin “Çocuğa Göre”liği |
11 |
Ayla ÇINAROĞLU |
Türk Çocuk Yazınında Dünden Bugüne Sorunlar, Gelişmeler ve Beklentiler |
12 |
Aysel GÜRMEN |
Küreselleşme Sürecinde Türk Çocuk Yazını |
13 |
Aysun EYDURAN |
Klasik Türk Edebiyatına Çocuğun Yansıması |
14 |
Ayşe OKVURAN, Ezel TAVŞANCIL, Ayşe Ç. İLHAN, |
Ankara’daki Çocuk Tiyatrolarının ve Drama Gösterilerinin Değerlendirilmesi |
15 |
Ayşegül YARPUZLU |
Sağlık Eğitiminde Engellilik Teması ve Bilim Kurguda Yarı İnsan-Yarı Makine Karakterler |
16 |
Aytekin KESKİN |
Dil-Kültür İlişkisi ve Okuma Kültürü-Koşullanma ve Öğrenme Sorunsalı |
17 |
Aytül AKAL |
Çocuk Kitaplarının Liderlik Eğitimine Katkısı |
18 |
Aziz ÖZDEMİR |
Çocuğun Gelişim Süreci İçinde Kilin Yeri ve Önemi |
19 |
Bahar GÖKLER |
Çocukta Dil Gelişimini Etkileyen Etmenler |
20 |
Bayram AŞILIOĞLU |
Çocuklarda Okuma Alışkanlığının Geliştirilmesi Açısından Yeni İlköğretim Türkçe Programının Değerlendirilmesi |
21 |
Belma TUĞRUL ATİK, Nihan FEYMAN |
Çocuklar İçin Hazırlanmış Resimli Kitaplarda Kullanılan Temalar |
22 |
Betül ÖZÇELEBİ |
Çatalhöyük Öyküleri’nde Uygarlık Tarihinin Yapılandırılışı |
23 |
Bülent YILMAZ , Ayşegül AKSAÇLIOĞLU, |
Çocukların Televizyon İzleme ve Bilgisayar Kullanımlarının Okuma Alışkanlıkları Üzerine Etkisi |
24 |
Canan ASLAN |
Yazınsal Nitelikli Çocuk Kitaplarının Çocuğun Gelişim Sürecindeki Yeri |
25 |
Çetin ÖNER |
Horoz Öyküsünden "Dünyanın Bütün Kedilerine" |
26 |
Dinçay KÖKSAL, İffet AKSOY TOKGÖZ |
Avrupa İlköğretim Programlarında Yaratıcı Yazın Çalışmalarının Yeri ve Yaratıcı Düşünce Gelişimine Etkileri |
27 |
Elif E. KÜÇÜK |
İlköğretim II. Kademe Türkçe Ders Kitaplarındaki Düz Yazı Metinlerindeki İletilerin, Kohlberg’in Ahlak Gelişimi Kuramı Çerçevesinde Değerlendirilmesi |
28 |
Elif KONAR |
Çocuk Gelişiminde Kitabın Önemi |
29 |
Emin ÖZDEMİR |
“Mutlukent’in Yöneticisi”nin Yaradılış Öyküsü |
30 |
Erol BÜYÜKMERİÇ |
Midas'ın Serçe Parmağı'nın Yaradılış Öyküsü |
31 |
Esra LÜLE |
Sevim Ak’ın Çocuk Dünyası |
32 |
Evren KARATAŞ, Hatice Fırat |
Gülten Dayıoğlu’nun Çocuk Romanlarında Fantastik Öğeler |
33 |
Ezgi YILDIZ KÜÇÜK |
“Nasıl Bir Gelecek İstiyoruz?” Sorunsalında Çocuk Tiyatrosu |
34 |
F. R. Işık BİNGÖL |
“Kültür Varlıkları Bilinci”nin Çocuklara Resim Yoluyla Kazandırılması |
35 |
Fahrettin BOZDAĞ |
Çocuk Kitaplarında Sistematik Yayın Sorunu ve Çözüm Önerisi |
36 |
Ferit AVCI |
Geçmişten Günümüze Çocuk Kitaplarında Resimleme |
37 |
Fesun KOŞMAK |
Çocuk Kitaplarında ve Medyada Yer Alan Şiddet Öğelerinin Çocuğa Etkisi |
38 |
Figen ZİVTÇİ |
Çocuk Kitaplarında Kahramanın Yeri ve Önemi |
39 |
Gökçe TOSUN |
Sevim Ak’ın “Az Buçuk Teo” Adlı Çocuk Kitabındaki Kahramanların Özdeşim Öğesi Olarak İrdelenmesi |
40 |
Gül CELKAN |
Çocuk Edebiyatının Çocuk Gelişiminde Önemi ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti İlköğretim Okullarında Okuyan Öğrencilerin Okuma Alışkanlıkları |
41 |
Gülsüm CENGİZ |
Yazın Ustalarımızın Çocuk ve Gençlik Yapıtları Üzerine Değerlendirme |
42 |
Gülsüm UÇAR |
Aşkın Güngör’ün “Düşler Diyarı”nda Evrensel Değerler Eğitimi |
43 |
Gültekin ERDAL |
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları Çocuk Kitaplarının Resimlerine Genel Bakış |
44 |
Güner KONEDRALI |
Kıbrıs Türk Çocuk Masallarının Eğitsel Özelliklerine Genel Bir Bakış |
45 |
H. Emel DİNSEVEN |
Ülkemizdeki Çocukların ve Gençlerin Okuma Kültürü Edinme Sürecindeki Bazı Temel Sorunları ve Okuma Grupları |
46 |
H. Ömer ADIGÜZEL |
Yaratıcı Drama ve Çocuk(ların) Tiyatrosu |
47 |
Hacer KILCIOĞLU |
Çocuk ve Hayal Kurmak |
48 |
Hasan Hüseyin KARABAĞ |
Çocuk Gelişiminde Çizgi Romanın Etkisi |
49 |
Hasan ERKEK |
Çocuk Tiyatrosu, Yaratıcı Drama, Eğitimde Drama, Dramatizasyon: Benzerlikler, Sınırlar, Ayrımlar |
50 |
Hülya YAZICI OKUYAN |
Fakir Baykurt’un Çocuk Kitaplarının İçerik, Dil-Anlatım ve Eğitsel Özellikleri |
51 |
Hüseyin ÖZÇELEBİ |
Çocuk Edebiyatı Eleştirisi Bağlamında Nezihe Meriç’in Çocuk Kitapları |
52 |
İ.Seçkin AYDIN |
Çocuk Yazınında Mizah Kullanımının Bilişsel, Duyuşsal ve Toplumsal Açıdan Önemi |
53 |
İbrahim İLKHAN, Beyza AKYÜZ |
İngiliz Dili, Alman Dili ve Türk Dili Edebiyatı Üçgeninde Çocuk Edebiyatının Karşılaştırmalı Konumlandırılması ve Türkiye’deki Çocuk Edebiyatına Köşebent Niteliğinde Bir Eleştiri Modeli Sunumu |
54 |
İbrahim KIBRIS |
Eleştirel Düşünme Becerisine Katkısı Yönünden Gülten Dayıoğlu’nun Çocuk Romanlarının Değerlendirilmesi |
55 |
İlker KÖMÜRCÜ |
Cumhuriyet Dönemi Çocuk Şarkılarının Konuları Bakımından İncelenmesi |
56 |
İpek BÖLER, Sema ALEVGAN, Aytül ŞEKERCİOĞLU, Ömür UYANIK, Yakup ÇELİK |
Çocuk ve Sanat |
57 |
İsmail KAYA |
Çocuk Kitaplarındaki Resimlerin Estetik Boyutu |
58 |
Kaya TÜRKAY |
Nurullah Ataç'ın Görüşüyle Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Eğitimi |
59 |
Kader SÜRMELİ |
Masal Kitaplarında Grafik Tasarım Sorunları ve Çözüm Önerileri |
60 |
Kamuran ERONAT |
Tevfik Fikret’in Şiirlerinde Çocuk ve Gençlik |
61 |
Kelime ERDAL |
Halide Edip Adıvar’ın Eserlerinde Çocuk Kitaplarıyla İlgili Görüşler |
62 |
Kemal EROL |
Talip Apaydın’ın Romanlarında Gezi-Gözlem, Araştırma ve Dinleme Yoluyla Öğrenme |
63 |
Levent YILDIZ |
İlköğretim Okulu II. Kademe Öğrencilerinin Okuma Sorunları (Aksaray İli Örneği) |
64 |
Leyla UZUN |
Öğrencilerin Yazılı Anlatım Sürecindeki Metinleştirme Sorunları |
65 |
Mavisel YENER |
Çocuk Kitaplarının Duygu Eğitimine Katkısı |
66 |
Medine SİVRİ |
Çocuk Şiirlerinde Öğreticilik Sorunu |
67 |
Mehmet GÜLER |
Yazma Serüvenimden Bir Kesit |
68 |
Mehmet HAZAR |
Türk Dilinde Çocuk ve Genç |
69 |
Mehmet SEMERCİ |
Okul Öncesi Eğitimde Çocuk Kitaplarının Beceri Kazandırmaya Etkisi |
70 |
Melek GÜNGÖR |
Bilim Kurgu ve Astronominin Çocukların Zihinsel Gelişimindeki Önemi |
71 |
Mesiha TOSUNOĞLU, Nuray KAYADİBİ |
Türkiye’de 2000-2005 Yıllarında Devlet Tarafından Yayımlanmış Çocuk Kitaplarının Biçim ve İçerik Analizi |
72 |
Mesiha, TOSUNOĞLU, Deniz MELANLIOĞLU |
Türk Topluluklarında Söylenen Tekerlemelerin Çocuk Gelişimindeki Yeri ve Önemi |
73 |
Mevlüt KAPLAN |
Çocuğun Gelişim Sürecinde Dilsel Bir Uyaran Olarak Çocuk Edebiyatının Yeri ve Önemi |
74 |
Mine SOYSAL |
Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Uzman Yayıncılık Kavramı |
75 |
Mustafa APAYDIN |
Çocuk ve Gençlik Korolarının Toplumun Kültürel Gelişimindeki Yeri ve Önemi |
76 |
Mustafa DOĞDU |
Ülkemizde Eğitsel Medyaların İlköğretim Düzeyinde Okuma Kültürü Edinme Sürecine Etkileri |
77 |
Mustafa Ruhi ŞİRİN |
“İlk ve Ortaöğretim Öğrencileri İçin 100 Temel Eser” Türkçe Öğretimi ve Çocuk Edebiyatı |
78 |
Muzaffer İZGÜ |
Çocuk Yapıtlarımdaki Gülmecenin Kaynağı |
79 |
Müyesser GÜNER |
Küçük Prens’le “İnsanlığın Çocukluk Tarihine” Yolculuk |
80 |
Nahit Ümit ÖĞMEL |
“Kırmızı Düğmenin Düşü” Adlı Çocuk Kitabının Yaradılış Öyküsü |
81 |
Nazmiye ÖZKAN, Bülent YILMAZ |
Çocuk Kitaplarında Dil Sorunları: 1967-1997 Yılları Arasında Durum |
82 |
Necdet NEYDİM |
Genç Kız Edebiyatındaki Baba-Kız İlişkisine Yansıyan Gelenek ve İdeoloji, Bu Yansımada Kadın Yazarların Tutumu |
83 |
Nermin KALYONCU, Sadık Burak DAĞLI |
Çocuklar İçin Yaratıcı Yazı Atölyesi Çalışmaları:İlk Konumuz Günlükler |
84 |
Neval ZİVTÇİ |
Çocuk Edebiyatı Çevirisinde Kültürel Öğelerin Aktarılması |
85 |
Nevzat Süer SEZGİN |
Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Yayınevlerinden Kaynaklanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri |
86 |
Nihal KUYUMCU |
Çocuk Tiyatrosunda Didaktizmin Boyutları |
87 |
Nilay YILMAZ |
Çocuk Kitaplarının Türkçe Öğretiminde Kullanılması |
88 |
Nilüfer TAPAN, Necdet NEYDİM |
İkidilli Çocuk Kitaplarının Kültürlerarası İletişim Bağlamında Alımlanması Üzerine Uygulamalı Bir Çalışma |
89 |
Nur İÇÖZÜ |
Dilde, Konuda, Kahramanda Gerçek Nereye Kadar, Kurgu Nerede Başlar? |
90 |
Nuran ÖZYER |
Ülkemizdeki Gençlik Edebiyatı ve Gençlerin Edebiyatı Tutuş Şekli |
91 |
Nuri OKUTAN |
Okuyan Şehir Sakarya |
92 |
Özgen SEZER |
İlköğretim I. Kademe Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerdeki Değerlerin İncelenmesi |
93 |
Özlem FEDAİ |
Tarık Dursun’un K.’nın Çocuk Edebiyatı Alanındaki Eserleri ve Romanları Üzerine Bir İnceleme |
94 |
Orhan ÖZTÜRK (Açılış Bildirisi) |
Çocukta Özerklik Duygusunun Gelişimini Etkileyen Etmenler |
95 |
Rasih ERKUL, Hüsniye SEZER , Nalan BAŞÖNCÜL |
Çocuk Edebiyatında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri |
96 |
Remziye YILMAZ |
“100 Eser"’in Değer Öğretimi Bağlamında Çocuk edebiyatı Açısından İçerik Analizi (İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı Örneğinde Eleştirel Bir İnceleme) |
97 |
Saadet CEYLAN |
Resmin Büyüsü |
98 |
Sabahattin ÇAĞIN |
Zeynel Beksaç’ın Çocuk Şiirleri |
99 |
Safiye AKDENİZ |
Bir “Masal Metinleri İnceleme Modeli” Önerisi ve Uygulaması |
100 |
Salim KÜÇÜK |
Çocuk Edebiyatında Kültürel Değerler Açısından Şeker Portakalı ve Fadiş Üzerine Bir Değerlendirme |
101 |
Sedat Sever |
Çocuk Edebiyatı Öğretimi Nasıl Olmalıdır? |
102 |
Selahattin DİLİDÜZGÜN |
Çocuklar İçin Üretilen Edebiyat Kitaplarına Farklı Bakış Açılarından Çözümlemeci Yaklaşım |
103 |
Selahattin DİLİDÜZGÜN |
Çocuk Edebiyatı Eleştirisinin Temelleri ve Türkiye’de Çocuk Edebiyatı Eleştirisi |
104 |
Serpil URAL |
Çocuk Edebiyatı Yapıtlarındaki Yaşam Gerçekliği |
105 |
Sevgi ARKILIÇ SONGÖREN |
İlköğretimde Çocuk Yazını: Ne Kadar Yer Almakta?-Ne Kadar Yer Almalı? |
106 |
Sevim AK, Seza AKSOY, Nazan İPŞİROĞLU, Zehra İPŞİROĞLU, Mavisel YENER, Oya ADALI, Şeyda OZİL |
Yaratıcı Okuma Çalışmaları (Yaratıcı Okuma Projesi ve Yaratıcı Okuma Dizisi'nin Tanıtımı) |
107 |
Seyit Battal UĞURLU |
Yaşar Kemal’in Filler Sultanı Romanında İyilerle Kötülerin Dünyası |
108 |
Seza KUTLAR AKSOY |
Çocuk Yazınında Nesnellik |
109 |
Sonnur IŞITAN, Mübeccel GÖNEN |
Resimli Çocuk Kitaplarının Benlik Kavramıyla İlgili Konuları İçermesi Yönünden İncelenmesi |
110 |
Ş. Dilek BELET, Çiğdem SUNA |
İlköğretim Öğrencilerinin Çoklu Zeka Alanları ile Okuma İlgi ve Alışkanlık Düzeyleri Arasındaki İlişki |
111 |
Şükran KARA |
Narnia Günlükleri ve Ur-Faşizm |
112 |
Şükran OĞUZ |
İlköğretim Dördüncü Sınıf Türkçe Ders Kitabında Yer Alan Araç Metinlerin Türkçe Öğretim Programı Amaçları ve Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin İçeriksel Özellikleri Açısından Değerlendirilmesi |
113 |
Tülay KUZU |
Ülkemizde, Çocuk ve Gençlerin Okuma Kültürü Edinme Sürecindeki Temel Sorunlar |
114 |
Tülin TANKUT |
Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Çağdaş Yönelimler |
115 |
Türkan KUZU |
Aytül Akal’ın Masallarıyla Çocuklara Demokratik Yaşam Eğitimi |
116 |
Ufuk BEYAZOVA |
Çocuk ve Kitap İlişkisi |
117 |
Uğur ÖNER, Zeynep YILMAZ KURT |
Salinger’da Çocuk ve Aile İlişkileri-Gönülçelen |
118 |
Üstün DÖKMEN, Binnur YEŞİLYAPRAK, Uğur ÖNER |
Masallarda Terapi-Terapide Masallar |
119 |
Yahya AKYÜZ |
Çeviri-Uyarlama İlk Çocuk Okuma Kitaplarımızdan Biri: FATİN |
120 |
Yalvaç URAL |
Başparmak Çocukları “2006” ve Büyük Kuşatma |
121 |
Yasemin AYDOĞAN, Filiz ERBAY |
Okul Öncesi Çocuklar İçin Hazırlanan Resimli Hikaye Kitaplarının İçerik Özelliklerinin İncelenmesi |
122 |
Yasemin KILINÇASLAN |
Görsel Bir Düzenleme Olarak Üç Boyutlu Canlandırma Filmlerin Çocukların Yaratım Sürecine Etkileri |
123 |
Yaşar BODUR, Müyesser GÜNER |
İlkgençlik Çağı Yaratıcı Yazarlık Çalışmaları |
124 |
Yusuf ÇOTUKSÖKEN |
Okuma Etkinliği ve Yazınsal Metinler Bağlamında Yaratıcı-Yaşatıcı Okuma Yöntemi |
125 |
Yücel FEYZİOĞLU |
Masallar Çocuklar İçin Neden Gereklidir? |
126 |
Z. Canan KARABABA |
Ders Kitaplarındaki Metinlerin Çocuğa Göreliği |
127 |
Zehra İPŞİROĞLU |
Aziz Nesin’in “Şimdiki Çocuklar Harika’sından” Şimdiki Çocuklar Hala Harika’ya, Çocuk Yazınında Gülmece ve Taşlama |
128 |
Zehra İPŞİROĞLU |
Çocuk Yazınında Eleştiri: Çocuklar İçin Yazılan Metinlerin Alımlanması ve Değerlendirilmesi |
129 |
Zehra UNUVAR |
Çocuk Tiyatrosu |
130 |
Zekeriya KAYA |
Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Türsel/Yazınsal Niteliği |
|
Zeynel HAYRAN |
Türkçe Öğretiminde Çocuk Yazının Yeri |
|
|
|